Hastrup Huse

Bebyggelsen er opført i 1989 i gule mursten og rødt tegltag og består af 153 boliger og 20 ungdomsboliger i 1½ plan, opført som rækkehuse. Afdelingen har legepladser og smukke grønne fællesarealer. Til bebyggelsen hører et fælleshus med plads til 48 personer samt en cafe med plads til 25 personer.  Til hver bolig hører selvstændige udhuse, dog har ungdomsboligerne cykelskure. Afdelingen er tilsluttet kabel TV fra YouSee. Lejlighederne er forsynet med enten altan eller have. Afdelingen har eget vaskeri.

Beliggenhed
Brudelysvej, Kogleaksvej, Skebladvej, Søsvinget, Vandstjernevej og Åkandevej.

Tekniske installationer og anlæg
Antenneanlæg – YouSee grundpakke.
Varmeanlæg – centralvarme naturgas.
Renovation – sortering af affald såvel i som udenfor boligerne.

Lejligheden
Selvstændigt bad og toilet.
Gulve i badeværelse linoleum, øvrige gulve er parket.
Der er have eller altan/karnap til alle lejemål.
Mulighed for individuel boligforbedring af køkken, bad og markise.

Kabel TV
Pr. 1. januar 2017 er følgende gældende:
Der er installeret YouSee KabelTV i bebyggelsen. Den enkelte beboer skal selv tilmelde sig til YouSee. Klik her for at se programudbud på YouSee’s Kabel TV.

Værd at vide
Station – Køge Station med regionaltog og S-tog  – ca.  15 min. med bus.
Bus – afstand ca. 5 min. gang.
Indkøbscenter – ca. 10 min. gang.
Børneinstitutioner og skole – ca. 10 min. gang.
Køge bymidte – ca. 15 min. med bus

Husdyrhold
Husdyr er tilladt – se ordensreglement for afdelingen.

Opnotering på venteliste
For opnotering på venteliste kan du oprette dig her, eller du kan kontakte administrationen.

Kontakt

Boligselskabet har egen administration, der er beliggende i afdelingen Hastrupparken.
Selskabets daglige leder er forretningsfører René Nielsen.

Administrationen er beliggende på Langelandsvej 32, 4600 Køge.
Tlf. 5663 7500
E-mail kbs@kbs.dk

Se åbningstider nederst på siden.

Formand Martin Hoffmann kan træffes mandage kl. 15-16. Aftale for møde skal aftales hos administrationen på tlf. 5663 7500.

Afdelingen er en del af driftsområde Vest, der består af følgende afdelinger: Hastrupvænget, Hastrup Huse, Klemens Torp og Tornegården.

Ansatte i driftsområde Vest
Ledende ejendomsfunktionær 
Karl Åge Henriksen
E-mail: ek-tornegaarden@kbs.dk  

Ejendomsmester Torben Andersen, Johnny Johannessen, John Vestergaard
Ejendomsfunktionær Gert Sørensen, Jan Nielsen, Flemming Rasmussen, Johnny Rothmann, Morten Nielsen, Dennis Pedersen

Ledende ejendomsfunktionær har den overordnede ledelse og fordeling af arbejdet i driftsområdet samt gennemfører ind- og udflytninger. 
Ejendomsmester er kontaktperson for beboerne i det daglige samt leder den daglige drift i afdelingen. 
Ejendomsfunktionær deltager i renholdelse og vedligeholdelse af afdelingerne, beboerservice samt forfaldende arbejde.   

Ejendomskontor i Hastrupvænget
Ejendomsmester Torben Andersen
Omøvej 2, 4600 Køge
Tlf. 5666 2080
E-mail: ek-hastrupvaenget@kbs.dk

Kontorets åbningstid er:
Mandag og onsdag kl. 11.30 – 12.00
Fredag kl. 10.00 – 10.30

Ejendomskontor i Hastrup Huse 
Ejendomsmester 
John Vestergaard
Åkandevej 5, 4600 Køge
Tlf. 5663 0656
E-mail: ek-hastruphuse@kbs.dk 

Kontorets åbningstid er:
Man og ons kl 11.00-11.30
Fre kl. 10.00-10.30

Ejendomskontor i Klemens Torp
Ejendomsmester Johnny Johannessen
Søsvinget 327, 4600 Køge
Tlf. 5663 7565
E-mail: ek-klemenstorp@kbs.dk 

Kontorets åbningstid er:
Man og tors kl. 9.00-9.30

Ejendomskontor i Tornegården
Ledende ejendomsfunktionær Karl Åge Henriksen
Tornegården 13, 4600 Køge
Tlf. 5663 7564
E-mail: ek-tornegaarden@kbs.dk

Kontorets åbningstid er:
Tirs og tors kl. 9.00-9.30

Formand Belinda Larsen
Næstformand John Hove Nielsen
Bestyrelsesmedlem Sonja Nielsen
Bestyrelsesmedlem Pia Mortensen
Bestyrelsesmedlem Leif Larsen
Afdelingsbestyrelsen kan kontaktes på mail ab-hastruphuse@kbs.dk

Afdelingsbestyrelsens opgaver

Følgende opgaver varetages af afdelingsbestyrelsen: 

  • Forslag til aktiviteter af kulturel og social art
  • Forslag til beboerne anvendelse af fælleslokaler og etablering af andre fritidsaktiviteter (eks. udgivelse af blad og afholdelse af arrangementer
  • Forslag til indretning af afdelingens udearealer, legepladser, grønne områder m.m.
  • Ændringer af ordensreglement
  • Forslag til ændringer i bebyggelsen, moderniseringsarbejder, ekstraordinære renoveringsarbejder, der skal indarbejdes i kommende budgetter

Opstår der alvorlige, akutte problemer i boligen udenfor kontorets åbningstid, kan der ringes på tlf. 4032 4580.

Reglementer

Se ordensreglement for Hastrup Huse her

Hastrup Huses beboere har vedtaget et haverelgmenet, som kan ses ved at klikke her.

Beboerne har råderet over boligerne! Tiden er vokset fra det ensartede bomiljø. Mennesker ønsker at bo individuelt, også dem, der bor alment. Råderetten er en af mulighederne! Råderetsreglerne åbner mulighed for at den enkelte boligorganisation selv aftaler råderetskompetencen på en række områder. Dette er gjort ved at der er udarbejdet et råderetskatalog for den enkelte afdeling. Råderetten er et positivt møde mellem boligorganisation og beboer:
 
 
For at se afdelingens råderetskatalog skal du have acrobat reader installeret. Klik her for gratis at installere adobe acrobat reader.
 
Positivlisten:
På fire områder har beboeren uindskrænket ret uanset boligorganisationens eget råderetskatalog. Dette betegnes som positivlisten. Positivlisten giver ret til at udføre følgende forbedringer:  
  • energibesparende foranstaltninger, herunder efterisolering, forsatsruder, termostatventiler og lign.
  • andre ressourcebesparende foranstaltninger, f.eks. vandbesparende foranstaltninger og lign.
  • etablering, forbedring og renovering af bad, wc og køkken samt flytning, fjernelse og opsætning af skillevægge som nødvendiggøres heraf.
  • tekniske installationer, herunder elinstallationer.
Disse fire områder betegnes altid som en forbedring af det lejedes værdi, og giver derfor ret til godtgørelse ved fraflytning.
 
Den udvidede positivliste:
Arbejder udenfor boligen:
På et afdelingsmøde kan beboerne beslutte, at der kan gennemføres råderetsarbejder udenfor selve boligen. Disse arbejder kan både være forbedringsarbejder og forandringsarbejder.
 
Arbejder indenfor boligen – aftales individuelt:
For at tilgodese den enkelte beboer, er der skabt mulighed for at boligorganisationen kan indgå aftale med denne om andre råderetsarbejder end dem, der fremgår af positivlisten. Arbejderne kan være forbedringsarbejder og forandringsarbejder. Det er de enkelte beboermøder, der fastsætte retningslinier for indgåelse af aftaler om arbejder i den enkelte lejers bolig.

Individuel boligforbedring:

Nogle bebyggelser har også indført individuelle boligforbedringsarbejder. Dette medfører, at forbedringen betales af afdelingen, hvorefter lejen stiger over en aftalt periode, hvorefter forbedringen er betalt og lejen falder igen. Eksempelvis udskiftning og forbedring af køkkener eller badeværelser, eks. køkken udskiftning kr. 40.000,- betales med en huslejestigning på ca. 450,- kr./måned over 10 år.

Vores afdeling vil gerne bidrage til en mere miljøvenlig håndtering af vores affald. Derfor skal vi sortere vores affald i henholdsvis gråt og grønt affald, men også i størst muligt omfang sortere det affald fra, som kan genbruges.

I henhold til vores ordensreglement skal vi:

  1. sortere gråt affald, grønt affald, papir, pap og glas for sig, og lægge det i de dertil opstillede containere. Husk altid at lukke affaldsposerne
  2. medvirke til at holde orden ved affaldscontainerne og aldrig stille affald ved siden af containerne eller smide affald i de forkerte containere
  3. huske, at vi kun må sætte storskrald ud i henhold til nedenstående. Affaldet skal lægges i klare sække og skal være sorteret.

Afleveres i genbrugsgårdens åbningstider
Sommertid kl. 10 – 12
Vintertid kl. 11 – 12

Se sorteringsvejledning for Hastrup Huse her.

10 af selskabets afdelinger er gået sammen i en fælles renovation ordning kaldet RENOSOFI i dagligdagen. Med egne ansatte indsamles affald i afdelingerne og køres til en fællesplads, hvorfra det bortkøres til de endelige kommunale modtagerpladser.

Beboerinformation

Fælleslokaler, Vandstjernevej 1:
Afdelingen har 2 fælleshuse med plads til 25 og 75 personer. Lokalerne udlejes til egne beboere og andre beboere i lokalområdet. Bestilling skal ske til afdelingens ejendomsmester.

 
Priser for leje af selskabslokaler til 75 personer:
Beboere i Hastrup Huse:
Kr. 750,00 for 1 dag, kr. 1.500 for weekend – kan reserveres 12 mdr. før den ønskede lejedato.
Beboere i Køge Boligselskab:
Kr. 1.500,00 pr. dag, kr. 3.000 for weekend – kan reserveres 9 mdr. før den ønskede lejedato.
Beboere i lokalområdet:
Kr. 1.500,00 pr. dag, kr. 3.500 for weekend samt kr. 1.500,00 depositum – kan reserveres 6 mdr. før den ønskede lejedato.
 
Priser for leje af Cafeen til 25 personer, Åkandevej 1:
Lejeperiode enkeltdage kr. 200,00. Weekendleje 3 dage kr. 500,00. Cafeen udlejes kun til beboere i Hastrup Huse.

Beboermøder
Hvert år inden den 15. september afholdes ordinært beboermøde. I en ny afdeling afholdes beboermøde første gang inden 6 måneder efter indflytning har fundet sted. Det påhviler boligorganisationens bestyrelse at indkalde til det første afdelingsmøde. De følgende afdelingsmøder indkaldes af afdelingens bestyrelse. Indkaldelse skal ske med mindst 4 ugers varsel ved brev til samtlige husstande i afdelingen. Indkaldelsen skal angive tid og sted for afdelingsmødet samt dagsorden.

Afdelingsbestyrelsesmøder
Afdelingsbestyrelsesmøder afholdes i hver afdeling ca. 10 gange årligt. Som regel holdes møderne ikke i juli og i december måned.

Find referater fra beboermøder, afdelingsbestyrelsesmøder samt selskabsbestyrelsesmøder i din beboermappe ved at logge ind på  beboerweb her.

Find budgetter og regnskaber for din afdeling i din beboermappe ved at logge ind på beboerweb her.

Se hvilke beboerinformationer, der omdeles i afdelingen hver måned ved at logge ind på  beboerweb her.

Se energimærkning for Hastrup Huse her

Kontakt

Køge Boligselskab
Langelandsvej 32, 4600 Køge
Tlf.: 5663 7500
E-mail: kbs@kbs.dk

Kontorets Åbningstider

Mandag kl. 9-13 & 14-16.
Tirsdag- fredag kl. 9-13.
KBS har egen administration, der er beliggende i Hastrupparken.

Opstår der alvorlige, akutte problemer i boligen udenfor kontorets åbningstid, kan der ringes på tlf. 4032 4580