Hastrupvænget

Bebyggelsen er opført i 1981 i gule mursten og træ beklædninger og består af 165 familieboliger. Byggeriet er opført i 1 og 2 plan og som etagebyggeri. Afdelingen er tilsluttet kabel TV fra YouSee.

Til bebyggelsen hører et fælleshus med plads til 60 personer med adgang til udendørsarealer. Afdelingen har eget vaskeri. I bebyggelsen er der legepladser for børn i alle aldre, der ligger i stille og rolige omgivelser.

Beliggenhed
Omøvej.

Tekniske installationer og anlæg
Antenneanlæg – YouSee grundpakke.
Varmeanlæg – centralvarme naturgas.
Renovation – sortering af affald såvel i som udenfor boligerne.

Lejligheden
Selvstændigt bad og toilet.
Gulve i badeværelse klinker – øvrige gulve er parket.
Der er have eller altan til alle lejemål.
Mulighed for individuel boligforbedring af køkken og bad.

Kabel TV
Pr. 1. januar 2017 er følgende gældende:
Der er installeret YouSee KabelTV i bebyggelsen. Den enkelte beboer skal selv tilmelde sig til YouSee. Klik her for at se programudbud på YouSee’s Kabel TV.

Værd at vide
Station – Køge Station med regionaltog og S-tog  – ca.  20 min. gang.
Bus – afstand ca. 5 min. gang.
Indkøbscenter – ca. 20 min. gang.
Børneinstitutioner og skole – ca.  10 min. gang.
Køge bymidte – ca. 20 min. gang.

Husdyrhold
Husdyr er tilladt – se ordensreglement for afdelingen.

Opnotering på venteliste
For opnotering på venteliste kan du oprette dig her, eller du kan kontakte administrationen.

Kontakt

Boligselskabet har egen administration, der er beliggende i afdelingen Hastrupparken.
Selskabets daglige leder er forretningsfører René Nielsen.

Administrationen er beliggende på Langelandsvej 32, 4600 Køge.
Tlf. 5663 7500
E-mail kbs@kbs.dk

Se åbningstider nederst på siden.

Formand Martin Hoffmann kan træffes mandage kl. 15-16. Aftale for møde skal aftales hos administrationen på tlf. 5663 7500.

Afdelingen er en del af driftsområde Vest, der består af følgende afdelinger: Hastrupvænget, Hastrup Huse, Klemens Torp og Tornegården.

Ansatte i driftsområde Vest
Ledende ejendomsfunktionær 
Karl Åge Henriksen
E-mail: ek-tornegaarden@kbs.dk  

Ejendomsmester Torben Andersen, Johnny Johannessen, John Vestergaard
Ejendomsfunktionær Gert Sørensen, Jan Nielsen, Flemming Rasmussen, Johnny Rothmann, Morten Nielsen, Dennis Pedersen

Ledende ejendomsfunktionær har den overordnede ledelse og fordeling af arbejdet i driftsområdet samt gennemfører ind- og udflytninger. 
Ejendomsmester er kontaktperson for beboerne i det daglige samt leder den daglige drift i afdelingen. 
Ejendomsfunktionær deltager i renholdelse og vedligeholdelse af afdelingerne, beboerservice samt forfaldende arbejde.   

Ejendomskontor i Hastrupvænget
Ejendomsmester Torben Andersen
Omøvej 2, 4600 Køge
Tlf. 2964 2683
E-mail: ek-hastrupvaenget@kbs.dk

Kontorets åbningstid er:
Mandag og onsdag kl. 11.30 – 12.00
Fredag kl. 10.00 – 10.30

Ejendomskontor i Hastrup Huse 
Ejendomsmester 
John Vestergaard
Åkandevej 5, 4600 Køge
Tlf. 4027 6638
E-mail: ek-hastruphuse@kbs.dk 

Kontorets åbningstid er:
Man og ons kl 11.00-11.30
Fre kl. 10.00-10.30

Ejendomskontor i Klemens Torp
Ejendomsmester Johnny Johannessen
Søsvinget 327, 4600 Køge
Tlf. 5144 9656
E-mail: ek-klemenstorp@kbs.dk 

Kontorets åbningstid er:
Man og tors kl. 9.00-9.30

Ejendomskontor i Tornegården
Ledende ejendomsfunktionær Karl Åge Henriksen
Tornegården 13, 4600 Køge
Tlf. 3043 1670
E-mail: ek-tornegaarden@kbs.dk

Kontorets åbningstid er:
Tirs og tors kl. 9.00-9.30

Formand Dorthe Bjørstorp
Næstformand Flemming Larsen
Bestyrelsesmedlem Annette Hansen
Bestyrelsesmedlem Tommy Hansen
Bestyrelsesmedlem Kim Steinmüller

Afdelingsbestyrelsen kan kontaktes på mail ab-hastrupvaenget@kbs.dk 

For vores facebook side, klik her.

Afdelingsbestyrelsens opgaver

Følgende opgaver varetages af afdelingsbestyrelsen: 

  • Forslag til aktiviteter af kulturel og social art
  • Forslag til beboerne anvendelse af fælleslokaler og etablering af andre fritidsaktiviteter (eks. udgivelse af blad og afholdelse af arrangementer
  • Forslag til indretning af afdelingens udearealer, legepladser, grønne områder m.m.
  • Ændringer af ordensreglement
  • Forslag til ændringer i bebyggelsen, moderniseringsarbejder, ekstraordinære renoveringsarbejder, der skal indarbejdes i kommende budgetter

Opstår der alvorlige, akutte problemer i boligen udenfor kontorets åbningstid, kan der ringes på tlf. 4032 4580.

Reglementer

Se ordensreglement for Hastrupvænget her

Hastrupvængets beboere har vedtaget et haverelgmenet, som kan ses ved at klikke her.

Beboerne har råderet over boligerne! Tiden er vokset fra det ensartede bomiljø. Mennesker ønsker at bo individuelt, også dem, der bor alment. Råderetten er en af mulighederne! Råderetsreglerne åbner mulighed for at den enkelte boligorganisation selv aftaler råderetskompetencen på en række områder. Dette er gjort ved at der er udarbejdet et råderetskatalog for den enkelte afdeling. Råderetten er et positivt møde mellem boligorganisation og beboer:
 
 
For at se afdelingens råderetskatalog skal du have acrobat reader installeret. Klik her for gratis at installere adobe acrobat reader.
 
Positivlisten:
På fire områder har beboeren uindskrænket ret uanset boligorganisationens eget råderetskatalog. Dette betegnes som positivlisten. Positivlisten giver ret til at udføre følgende forbedringer:  
  • energibesparende foranstaltninger, herunder efterisolering, forsatsruder, termostatventiler og lign.
  • andre ressourcebesparende foranstaltninger, f.eks. vandbesparende foranstaltninger og lign.
  • etablering, forbedring og renovering af bad, wc og køkken samt flytning, fjernelse og opsætning af skillevægge som nødvendiggøres heraf.
  • tekniske installationer, herunder elinstallationer.
Disse fire områder betegnes altid som en forbedring af det lejedes værdi, og giver derfor ret til godtgørelse ved fraflytning.
 
Den udvidede positivliste:
Arbejder udenfor boligen:
På et afdelingsmøde kan beboerne beslutte, at der kan gennemføres råderetsarbejder udenfor selve boligen. Disse arbejder kan både være forbedringsarbejder og forandringsarbejder.
 
Arbejder indenfor boligen – aftales individuelt:
For at tilgodese den enkelte beboer, er der skabt mulighed for at boligorganisationen kan indgå aftale med denne om andre råderetsarbejder end dem, der fremgår af positivlisten. Arbejderne kan være forbedringsarbejder og forandringsarbejder. Det er de enkelte beboermøder, der fastsætte retningslinier for indgåelse af aftaler om arbejder i den enkelte lejers bolig.

Individuel boligforbedring:

Nogle bebyggelser har også indført individuelle boligforbedringsarbejder. Dette medfører, at forbedringen betales af afdelingen, hvorefter lejen stiger over en aftalt periode, hvorefter forbedringen er betalt og lejen falder igen. Eksempelvis udskiftning og forbedring af køkkener eller badeværelser, eks. køkken udskiftning kr. 40.000,- betales med en huslejestigning på ca. 450,- kr./måned over 10 år.

Vores afdeling vil gerne bidrage til en mere miljøvenlig håndtering af vores affald. Derfor skal vi sortere vores affald i henholdsvis gråt og grønt affald, men også i størst muligt omfang sortere det affald fra, som kan genbruges.

I henhold til vores ordensreglement skal vi:

  1. sortere gråt affald, grønt affald, papir, pap og glas for sig, og lægge det i de dertil opstillede containere. Husk altid at lukke affaldsposerne
  2. medvirke til at holde orden ved affaldscontainerne og aldrig stille affald ved siden af containerne eller smide affald i de forkerte containere
  3. aflevere storskrald på storskraldepladsen i henhold til nedenstående. Affaldet skal lægges i klare sække og skal være sorteret
  4. ikke give uvedkommende adgang til storskraldepladsen
  5. ikke gennemrode affald på storskraldepladsen
  6. ikke stille reservedele, dæk, fælge og akkumulatorer på storskraldepladsen.

Storskrald skal afleveres på storskraldepladsen og placeres i de bure, som svarer til typen af affald. Beboere kan låne en kærre eller trækvogn med lås. Beboere kan i særlige tilfælde få hjælp til afhentning af storskrald (udsat ved have eller hoveddør). Men dette skal aftales med ejendomskontoret.

Se sorteringsvejledning for Hastrupvænget  her.

10 af selskabets afdelinger er gået sammen i en fælles renovation ordning kaldet RENOSOFI i dagligdagen. Med egne ansatte indsamles affald i afdelingerne og køres til en fællesplads, hvorfra det bortkøres til de endelige kommunale modtagerpladser.

Beboerinformation

Fælleslokaler, Omøvej 44:
Selskabslokaler med plads til 60 personer. Lokalerne udlejes kun til egne beboere. Bestilling skal ske til afdelingens ejendomsmester.

Priser for leje af selskabslokalet
Hverdage kr. 300,00 pr. dag.
Fredag, lørdag og søndag kr. 800,00 ialt.

Regler for udlejning af selskabslokalet:
Hvem kan leje lokalet?
Leje af lokalet sker ved henvendelse til afdelingens ejendomskontor. Lokalet udlejes kun til personer, der har bopæl på Omøvej på lejedatoen og brugsdagen. Lejemålet må af den enkelte lejer ikke overdrages til andre. Med lejedato forstås sidste hverdag året før 1. brugsdag. Med 1. brugsdag forstås den første dag i brugsperioden.

Frister for udlejning
Lokalet kan tidligst lejes 1 år i forvejen ved weekendudlejning, og ½ år i forvejen ved hverdagsudlejning. Lokalet udlejes i weekender, fredag-lørdag-søndag (= fredag er 1. brugsdag), eller på enkelte dage, mandag-torsdag. Hvis lokalet er udlejet i weekenden, kan det pga. rengøring og optælling ikke udlejes torsdagen før. Hverdagsudlejning foregår fra kl 09.00 til kl 23.00. Hverdagsudlejning kan kun ske for én dag ad gangen. Lokalet udlejes ikke nytårsaften.

Lodtrækning
Er der flere, der ønsker at leje lokalet på samme dato, trækkes der af ejendomskontoret lod på lejedagen, som er sidste hverdag året før 1. brugsdag ved weekendudlejninger, og sidste hverdag ½ år før brugsdagen ved hverdagsudlejning. Den sidste måned inden lejedagen kan man blive skrevet op ved henvendelse til ejendomskontoret. Den udtrukne husstand bliver lejer af lokalet og får besked samme dag. Der er kun et lod pr. husstand. 

Beboermøder
Hvert år inden den 15. september afholdes ordinært beboermøde. I en ny afdeling afholdes beboermøde første gang inden 6 måneder efter indflytning har fundet sted. Det påhviler boligorganisationens bestyrelse at indkalde til det første afdelingsmøde. De følgende afdelingsmøder indkaldes af afdelingens bestyrelse. Indkaldelse skal ske med mindst 4 ugers varsel ved brev til samtlige husstande i afdelingen. Indkaldelsen skal angive tid og sted for afdelingsmødet samt dagsorden.

Afdelingsbestyrelsesmøder
Afdelingsbestyrelsesmøder afholdes i hver afdeling ca. 10 gange årligt. Som regel holdes møderne ikke i juli og i december måned.

Find referater fra beboermøder, afdelingsbestyrelsesmøder samt selskabsbestyrelsesmøder i din beboermappe ved at logge ind på  beboerweb her.

Find budgetter og regnskaber for din afdeling i din beboermappe ved at logge ind på beboerweb her.

Se hvilke beboerinformationer, der omdeles i afdelingen hver måned ved at logge ind på beboerweb her.

Se energimærkning for Hastrupvænget her

Her kan du se tegninger og priser på afdelingens boligtyper. 

Priser og tegninger kan også ses på KBS ansøgerweb ved at klikke her.

Kontakt

Køge Boligselskab
Langelandsvej 32, 4600 Køge
Tlf.: 5663 7500
E-mail: kbs@kbs.dk

Kontorets Åbningstider

Mandag kl. 9-13 & 14-16.
Tirsdag- fredag kl. 9-13.
KBS har egen administration, der er beliggende i Hastrupparken.

Opstår der alvorlige, akutte problemer i boligen udenfor kontorets åbningstid, kan der ringes på tlf. 4032 4580